مدیریت و موفقیت در بازاریابی

سیمرغ اس ام اس

مدیریت و موفقیت در بازاریابی

 

بازاریابی و اجرای برنامه های تجاری بدون شناخت نحوه انجام کار، سرانجام خوبی در پی نخواهد داشت. مدیران باید تمام معیارهایی که منجر به موفقیت می شود را شناسایی و بررسی کنند.

قبل از شروع به بازرایابی باید موارد زیر را در نظر گرفت:

آگاهی از وضعیت رقبا

تعیین نتایج مورد انتظار و منابع مورد نیاز برای رسیدن به آن ها

تعیین معیارهای موفقیت و فاکتورهای متناسب با آن اهداف

عدم تشخیص فاکتورهای مهم پیشرفت و یا ردیابی آنها، احتمال ریسک را در تجارت بالا می برد. با کمک معیارهای دقیق و منطقی می توان روش کار مناسب را تشخیص داد و برای رسیدن به اهداف برنامه ریزی کرد. به این ترتیب نیرو و تلاش افراد متمرکز می شود و ضریب اشتباهات پایین می آید. مسئله مهم دیگر آن است که ایجاد معیارها و ردیابی نتیجه ها نقش مثبتی در توجیه مدیران دارد و باعث صرفه جویی در هزینه های شرکت خواهد شد.

تعریف معیار (metric): برای درک بهتر معنای این کلمه اصطلاحات زیر را تعریف می کنیم:

مقادیر اندازه گیری شده: مجموعه مقادیر به دست آمده طی یک بررسی مانند اعداد و ارقام، نسبت ها و درصدهای مربوط به یک شرکت.

معیارها: نکات قابل اندازه گیری برای تشخیص درجه نزدیکی به اهداف.

 

ادامه مطلب

امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در دوشنبه 30 شهريور 1394ساعت 12:38 توسط گروه سیمرغ | تعداد بازديد : 1201 | |